Derde week - Reisverslag uit Kyoto, Japan van ManonNaarKyoto - WaarBenJij.nu Derde week - Reisverslag uit Kyoto, Japan van ManonNaarKyoto - WaarBenJij.nu

Derde week

Blijf op de hoogte en volg

28 Oktober 2014 | Japan, Kyoto

Hey allemaal,

Het weekend is geweest, en er is veel gebeurd. Tijd voor een update!

Op vrijdag was er een GoGoNihon bijeenkomst (ze noemden het picknick, maar dat was het niet echt :p), weer bij de Kamogawa Riverside bij Sanjo hier in Kyoto. Heel gezellig! Vrienden gemaakt met twee leuke meiden, Erina en Ayaka (zussen) uit Osaka, en nog wat andere mensen (zowel Japans als internationaal). Met die zussen (en nog een internationale vriendin) ga ik nu waarschijnlijk nog een keertje afspreken, de voorlopige planning is vrijdag 14 november. Zij moeten uit Osaka komen, en ondanks dat ze zussen zijn zitten ze op andere scholen, dus plannen was nog een heel gedoe! :)

Zaterdag eerst lekker uitgerust, en toen een fiets gekocht!! :D Gelijkt uitgeprobeerd en naar Sanjo gefietst, naar waar ik nu al een aantal keer ben heen geweest voor gezellige feesten langs de rivier. Dit duurt ongeveer 40 minuten, dus dat is goed te doen. Wellicht ben ik zo de volgende keer wat minder afhankelijk van laatste treinen ;)

Zondag begon goed --> opstaan om 7u, ontbijt om 07:20, net zoals iedere normale doordeweekse dag. Ughh.. ;) Daarna met vader en moeder wezen zeilen op hun boot (fotoos op facebook!), en het echtpaar Kawasaki en hun hondje James-kun. Super gezellig! Op de terugweg werd ik afgezet in Sanjo (jaja, ik ben er niet weg te slaan ;) ), omdat naar een 英語サロン te gaan, een Engels-spreek-bijeenkomst. Dit op uitnodiging van een meisje uit mijn klas op school, het is een maandelijkse bijeenkomst.
Nu denken jullie misschien: Maar je wilde toch naar Japan om Japans te leren?
Nou, dat klopt ook! Maar er zijn een hoop Japanners die Engels willen leren, dus zo'n bijeenkomst is handig om Japanners te ontmoeten met wie je later weer ergens anders afspreekt om zowel Engels als Japans te spreken. Sterker nog, komende woensdag ga ik weer naar die bar (Pig & Whistle, een British Pub) om daar nog wat te kletsen met iemand die ik zondag heb leren kennen en die daar werkt. Het enige nadeel is dat er gerookt wordt in die pub, dus dat wordt mijn hele set kleren wassen als ik weer thuis kom >.>

Maandag gewoon school en vandaag ook weer. Tot zover de update, nu tijd om te eten!

Knuffels!

  • 29 Oktober 2014 - 23:40

    Iris:

    Hoihoi Panda,

    Weer helemaal bij met je verslagen ;) (Moest de vorige ook nog lezen ^^) Het gaat wel snel joh! Je zit er alweer drie weken! Wel tof om te lezen dat je je ritme hebt kunnen vinden - totaal niet onbelangrijk natuurlijk! Ennum, niet teveel feesten eej, je schoolwerk moet er natuurlijk niet onder gaan lijden, haha :P

    Knuf!

  • 31 Oktober 2014 - 22:25

    Nellie:

    mooie fiets! kunnen wij die straks ook gebruiken???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 11864

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 19 September 2015

Een jaar naar Kyoto

30 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: