Nieuwe huisgenoot! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van ManonNaarKyoto - WaarBenJij.nu Nieuwe huisgenoot! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van ManonNaarKyoto - WaarBenJij.nu

Nieuwe huisgenoot!

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2014 | Japan, Kyoto

Hey allemaal,

Alweer een week verder, alweer veel dingen gebeurd!
Het belangrijkste is dat er gister een nieuwe huisgenoot is aangekomen: een 36-jarige Zuid-Koreaanse dokter. Hij zal 10 dagen bij ons verblijven.
Eerst zou hij om half 9 's avonds aankomen, maar dat bleek vervroegd te worden naar 6 uur (dus nu at hij wel mee). Na wat overleg via de telefoon (waarbij ik gelijk de telefoon van de vader in mijn hand gedrukt kreeg, Engels is echt niet zijn sterkste punt ;) ) kwam hij toch eindelijk hier aan. Vader en moeder legden uit hoe alles werkte, en waar nodig (en de rest van de avond) vertaalde ik tussen Engels (gaat hem redelijk af) en Japans. Kreeg zelfs van hem te horen dat mijn Japans natuurlijker klonk dan mijn Engels! :o
(Maar ik gebruikte dan ook niet mijn optimale-Engels, omdat dat van hem ook niet perfect is. Zo zie je maar weer wat daarvan komt :p).
Vanochtend extra vroeg opgestaan omdat ik hem naar de trein moest begeleiden, 30 minuten vroeger dan normaal. Dat betekent ontbijten om 06:50 en om 07:20 de deur uit. Echter, na het eten moest Lee-san zich nog omkleden naar zijn werkkleding, en toen waren we opeens best wel laat. Gelukkig bracht vader redding (en ons naar het station) dus kwam het allemaal gelukkig nog wel goed.
Op school (extra vroeg dit keer) maar wat gelezen op mijn e-reader (god, dat ding is me toch een uitkomst! Al blijk ik natuurlijk ook wel Japanse manga hier kopen en lezen ^^) en toen les gehad.

Vandaag was de eerste les van deze week, gisteren hadden we vrij. Een 3-daags weekend, waarin ik zaterdag ook naar school geweest ben, dus dat compenseerde weer. We hadden een Cultural Exchange Program met Japanse studenten van de Doshisha Universiteit hier in de buurt, dat was heel gezellig. We hebben Japanse (kinder)spelletjes gedaan, gepraat, gelachen, en ons prima geamuseerd.

Maar terug naar vandaag. Deze dinsdag had ik mijn grammatica-boek voor het eerst niet bij me, en zie je wel, juist vandaag bleken we een pop-quiz te hebben over de grammatica uit het boek (de quiz stond in het boek), lekker handig... En laat dit nu ook net overeenkomen met één van de grammaticale uitdrukkingen die we vandaag nieuw leerden (iets wat juist vandaag/deze keer vervelend uitkomt, zoals 'juist nu het vandaag regent heb ik mijn paraplu niet mee' etc.), typisch! Die quiz ging niet bijzonder goed (6/15 goed), maar ik had dan ook niet speciaal geleerd. Dit was enkel wat er uit vorige lessen was blijven hangen. Nog maar iets beter studeren, geloof ik! De rest van de klas had het net zo slecht gedaan btw, dus ik was gelukkig niet de enige die zich behoorlijk sullig voelde na afloop ^_^

Verder had ik vanmiddag ook een presentatie. Anderhalve week geleden ben ik met 3 klasgenoten naar een shopping-street geweest (Demachi Shōtengai) en heb daar mensen uit een kimono-winkel geïnterviewd. Daar deden we vandaag verslag van. In tegenstelling tot de toets ging dit best prima, en ik was er dan ook niet zo heel erg bezorgd over (al heb ik wel flink geoefend van tevoren :p), het was maar 3 minuten pp.
Nu zit ik thuis achter mijn laptop (voor het eerst in een poos weer voor iets anders dan een Skype gesprek), mijn achterstallige mail bij te werken en me mentaal voor te bereiden op het maken van huiswerk. Oftewel: afleiding zoeken in de vorm van het typen van een verslag! :D

Echter, nu moet ik toch wel echt weer aan de bak.
Groetjes uit Kyoto!

Manon

  • 04 November 2014 - 11:17

    Maarten:

    Hartstikke leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt! En succes met verder SOGgen...

    Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 11870

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 19 September 2015

Een jaar naar Kyoto

30 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: